De Metro aan Zee en Bombardier, nieuwe afspraken spoorbeveiliging

16 februari 2021

Er is overeenstemming met Bombardier over de inpassing van de spoorbeveiliging in de overall planning van Metro aan Zee. Dit is vastgelegd in een uitwerking van de ‘Verlenging’ van de in 2015 afgesloten overeenkomst voor de spoorbeveiliging van de Hoekse Lijn. Op basis van de ervaringen tijdens de Ombouw van de Hoekse Lijn, is er voor gekozen dat de RET - onder de vleugels van het Projectbureau Metro aan Zee - zorgdraagt voor de levering en installatie van een aantal fysieke onderdelen. Denk hierbij aan: overwegen, kabels en leidingen. Dit vindt plaatst in afstemming met de aannemercombinatie Boskalis Swietelsky plaats. Metro aan Zee, de spoorverlenging van de Hoekse Lijn tot op het strand van Hoek van Holland, wordt momenteel aangelegd door de combinatie Boskalis Swietelsky. Bombardier blijft verantwoordelijk voor de levering en het aantonen van de werking van het spoorbeveiligingssysteem. De essentie van de overeenkomst met Bombardier voor de spoorbeveiliging blijft daarmee onveranderd. Daarnaast zijn werkafspraken gemaakt over, het gezamenlijk met Bombardier managen van optredende risico’s en knelpunten. 

Momenteel wordt de aanpak tussen RET en het Projectbureau Metro aan Zee verder uitgewerkt om tot een zogenaamd 'integraal werkend systeem' te komen. Ton Knipping (ambtelijk opdrachtgever Hoekse Lijn) en Jet de Boer (directeur techniek RET) leggen in de video uit welke wijziging heeft plaatsgevonden in de scope van Bombardier. 

Je hebt geen cookies geaccepteerd voor het bekijken van deze video.

Accepteer deze cookies voor een goede werking en weergave.

Klik op de knop cookie voorkeur wijzigen om de cookie voorkeuren aan te passen.

De Metro aan Zee en Bombardier